Kakak Sultan Kelantan Dihadang Polisi, Nasib Tengku Fakhry Masih Jadi Misteri

By nova.id, Kamis, 6 Mei 2010 | 19:57 WIB
Kakak Sultan Kelantan Dihadang Polisi Nasib Tengku Fakhry Masih Jadi Misteri (nova.id)

Kakak Sultan Kelantan Dihadang Polisi Nasib Tengku Fakhry Masih Jadi Misteri (nova.id)

"Manohara dan Fakhry (Foto: Ist) "

Konflik keluarga Sultan Kelantan terus mencuat. Tengku Merjan Almarhum Sultan Yahya Petra, kakak Sultan Kelantan mengaku dihadang polisi ketika melawat sang adik di Rumah Sakit Universiti Sains Malaysia (HUSM) sebelum akhirnya dihalau keluar.

Tengku Merjan mengaku dirinya dan Raja Perempuan Kelantan, Tengku Anis Tengku Abdul Hamid dikawal ketat oleh beberapa anggota polisi yang bertugas di pintu rumah sakit.

"Saya dan Tengku Anis memasuki ruangan, tetapi hanya sempat berada di situ beberapa menit saja,'' katanya kepada media Malaysia. Kabar kepindahan Sutan Kelantan ke Rumah Sakit Kuala Lumpur tenyata hanya isapan jempol belaka.Sultan masih berada di Rumah Sakit Universiti Sains Malaysia (HUSM).

Pertikaian keluarga Istana Kelantan mencuat setelah Sultan Kelantan yang sedang sakit dilarang Pemangku Sultan Kelantan, Tengku Muhammad Faris Petra untuk berobat ke Singapura. Adik Tengku Faris, Tengku Fakhry yang pernah menikah dengan Manohara Odelia Pinot ditangkap pihak kepolisian sebelum terbang ke Singapura mendampingi sang ayah, Selasa (4/5). Fakhry sendiri sudah dipecat sang kakak dari Dewan Istana Kelantan. Fakhry sempat membawa kasus ini ke pengadilan, namun tuntutannya ditolak.Uda