Misteri Di Balik Penangkapan Mantan Suami Manohara

By nova.id, Kamis, 6 Mei 2010 | 05:24 WIB
Misteri Di Balik Penangkapan Mantan Suami Manohara (nova.id)

Misteri Di Balik Penangkapan Mantan Suami Manohara (nova.id)

"Manohara dan Fakhry (Foto: Ist) "

Sultan Kelantan, Tuanku Ismail Petra segera dipindahkan ke Rumah Sakit Kuala Lumpur (HKL) untuk mendapatkan perawatan lanjut. Sultan yang diiringi Raja Perempuan Kelantan, Tengku Anis Tengku Abdul Hamid akan berangkat dari Lapangan Terbang Sultan Ismail Petra, Kamis (6/5) sore.

Kemarin Tuanku Ismail dibawa ke Rumah Sakit Universiti Sains Malaysia (HUSM) ketika rombongan dalam perjalanan menuju ke lapangan terbang. Dalam rombongan itu terdapat mantan suami Manohara, Tengku Fakhry. Rombongan tersebut dihadang polisi dan Tengku Fakhry akhirnya ditangkap. Mereka berencana terbang ke Singapura untuk melanjutkan pengobatan Sultan Kelantan.

Media Malaysia memberitakan, Pemangku Raja Kelantan, Tengku Muhammad Faris Petra mengeluarkan perintah kepada Kepala Polisi Kelantan agar memantau segala pergerakan Sultan Kelantan. Kepala Polisi Kelantan, Datuk Abdul Rahim Hanafi diminta memperhatikan keselamatan ayahanda baginda, Tuanku Ismail Petra.

Belum diketahui pasti alasan penangkapan Tengku Fakhry dan pelarangan Sultan Kelantan berobat di Singapura. Namun beberapa waktu lalu terjadi perselisihan antara Fakhry dan sang kakak, Tengku Faris Petra yang kini menjabat Pemangku Raja Kelantan. Tengku Faris Petra akhirnya mengeluarkan Fakhry dari Dewan Kerajaan Kelantan. Uda